Tuesday 7 June 2011

13 : Meggi ohh Meggi

Meggi sangat sinonim dengan kehidupan kita sebagai seorang pelajar. Masa tengah 'semput' je stok meggi mesti belambak kat dapur. so far, saya tak pernah dengar lagi ada pelajar yang tak de stok meggi. wajib tuuuu.

same goes to me. sejak dua menjak ni, meggi la makanan utama saya. sehingga kan saya dapat sakit ni. huuu. semuanya sebab meggi.


loan masuk lambat lagi. duit belanja ckup² makan je. dengan nak beli buku lagi. nasib baik boleh photostat. klu tak, jenuh nak berhutang dengan orang.

saya punyalah kuat makan megi sampai satu hari 2 bungkus. ishh² jangan tiru okay. nanti sakit macam saya. skrg ni badan dah kurus kering. eh takde la kering kan. tapi kurus la. boleh pakai balik seluar jeans masa saya form 5 dulu. pakai baju kebaya pun dah longgar. lengan pun kecik. yang penting perut pun kempis sikit hahahaha. tapi. sakit... :'(

saya sakit ape?

okay first period saya tak teratur. lambat 6 hari okay. saya seorang yang sangat mengambil tahu tentang perjalanan period saya. sebab saya tahu, nak kesan sesuatu penyakit, tengok kitaran period kita. bukan setakat lewat 6 hari, saya terpaksa menahan pedih perut. bukan kat perut sgt, dekat² dengan buah pinggang atau ovari tu. pedih gila. dan yang best nya, pedih tu kadang² je menyerang. so, skali dia serang, terpejam mata saya kejap. menahan sakit.nanti abis period ni saya nak pegi check kat hospital.

hari tu pun pernah jadi macam ni. cuma sekejap je. sebab beberapa hari sebelum period tu, saya asyik akan meggi. then period pun lambat. dan sakit macam tu. tapi sekejap je. ni dah berapa hari dah. adehhhh.. kalau jumpa doctor ni mesti kena ceramah. hehe.

sejujurnya, saya sangat trauma dengan meggi skrg. dekat rumah ada lagi 2 bungkus. nak derma kat orang pun saya tak berani sangat. adehh tengok la macam mane.

awak boleh like dan komen okay =D

No comments:

Post a Comment

BLOG INI ADALAH PERSONAL BLOG NOLEEYANA