Tuesday 14 June 2011

15 : sehari bersama kakak ipar

masa balik sungai buloh hari tu, saya sempat chill hehehe dengan kakak ipar saya, kak yam. first time okay keluar dgn dia. kak yam ajak teman pergi jumpa orang nak interview keje. terus terang kan kak yam,

'nolee tak pernah sangka yg kak yam terlintas nak ajak nolee teman sobb..sobb T_T'

haha.but seriously. sebab saya ni dikenali sebagai seorang yg pendiam dan sangat pendiam dan sangat pendiam dan nampak macam sombong. no no no no. you tak kenal i lagi okay. cuba you rapat dgn i, mesti you yang lari sebab i ni byk pok pek pok pek pok pek.

so dijadikan cerita, masa tu saya baru lepas mkn ubat saya. dan saya pun tertidur dgn lenanya.....

''assalamualaikummm''

huh? sape bg salam tu?mimpi ke betul ni. then saya dengan rasa berat hatinya, membuka mata saya. ohh kak yam rupanya. abis abis. dgn muka comot baru bgn. rambut jgn ckp la. serrrrraaaabaiiiii.

''waalaikumsalam.oh kak yam.nolee tertido ni. baru mkn ubat''

then kami pun berborak borak borak borak. last² kak yam pelawa teman dia pergi jmpe orang tu la. dengan cepat dan tangkas saya cakap 'boleh!'

''okay,nanti pukul 2.30 kak yam datang''

lepas kak yam balik, saya baru teringat. alamak baru pas mkn ubat ni. effect ubat masih ada. ngantok gila ni. adehhh.macam mane ni. ayooo. waktu tidur saya sangat penting. saya amat amat amat menghargai waktu tidur saya!! tapi.. bila fikir² balik.. haaa ni lah masanya nak merapatkan silaturahim. saya dah lah kena cop sombong.

dipendekkan cerita, kami pun keluar. naik moto then parking kat kedai. then naik bas sampai kepong. masa atas moto tu, saya terasa bapak besauuuu aku ni!! haha. sebab kak yam kecik je orangnya. i lagi tinggi okay. super duper tinggi yeayyyy!! haha. then masa berjalan tu, saya selalu jalan ke depan. bila saya ikut rentak kak yam, alahai..lambatnya. mungkin ni la perasaan kawan² saya bila ikut rentak saya. haha.

kak yam sangat baik. saya rasa sekejap je perottt ni mengembang macam beloonnn. sebab saya makan mee tom yam. then mkn pizza. then minum air vanila milk tea. nyum nyum. dan semuanya kak yam belanja. purata dalam rm60 70 kot. wah wah.

then balik tu, dalam hati kecil ni,

''mesti kak yam bosan keluar dgn aku T_T''

tup tap tup tap, esok kak yam call and ajak saya keluar lagi.pergi one utama. WAHHHH!! sungguh tidak terduga. yeayyyy!!!!!! tapi bkn rezeki saya, sebab masa tu saya dah keluar dgn sayang pergi beli tiket bas saya. next time okay, kak yam!!

tapi yang pasti ape yang saya dapat dari chill dgn kak yam ni,

''family belah sayang aku ni gangster²''

betul saya cakap. haha. maksud saya gangster kat sini cm mereka ni semua ganas² for sure. kalau jalan dengan depa ni, mmg tak rasa takut lgsg. mmg rasa mcm selamat dunia akhirat ecehceh. but its true. so, i pun nak kena jadi gangster ni. yeayyyy!!

awak boleh like dan komen okay =D

No comments:

Post a Comment

BLOG INI ADALAH PERSONAL BLOG NOLEEYANA