Tuesday 21 June 2011

28 : Di pagi hari

sepatutnya saya ada class pukul 8 pagi ni. tapi madam pergi mane ntah. so, class akan diganti pada hari lain. rata² class saya semua pagi. dari hari isnin sampai khamis. ada kawan saya tanya, kenapa ambil class pagi? sebab kebanyakkan students ade masalah bangun pagi. yap. i'm having it too. but in order to change it, saya buat keputusan nak ambil semua class pagi.


saya tahu, nanti saya masuk alam pekerjaan, saya kena jgk bangun pagi. korang tak rasa ke, if korang dapat bangun pagi², adalah satu nikmat? hahahaha. bagi saya lah. sebab saya suka sangat² suasana waktu pagi.


dulu, saya sangat susah nak bangun pagi. tapi kalau sekali saya terbangun pagi, saya akan cepat² menikmati waktu itu. saya akan buat secawan nescafe or ape² air yang panas, then duduk kat satu tempat sambil termenung. heeee. best tau. sebab sunyi je. masa tu nak bermeditasi pun okay. sangat sesuai. dan dijadikan cerita, saya tak tahu kenapa dan mengapa saya ade satu tabiat ni. klu saya tgh minum air di waktu pagi, saya mesti nak baca sesuatu. seriously. macam skema je kan. but mmg macam tu. so, saya seorang yang suka baca sesuatu materials tu berulang kali. haha. maklumlah. nak beli buku banyak² tak mampu. kadang² surat khabar yang dah lapuk tu lah yang saya selak balik. janji ade benda nak baca.


so, hari ni saya bangun awal jgk mcm biasa. saya nak pergi bandar. amik duit. huhu dah 2 hari tak makan. tak percaya kan? saya pun tak sangka saya boleh bertahan 2 hari tak mkn. bukan nak diet, diet ape mcm tu kan? saya takde duit huhu T_T


then masa saya tgh jalan sorang², ade abg guard ni tegur


"senyum sikit. jgn jalan penuh perasaan.kang terjatuh tersungkur"


i was WHAT THE HECK??!!but, i smiled hahahaha. okay. abg ni dah buat lawak pagi². thanks abg guard for make my morning happy. heeeeeeee.


then jalan² lagi, ade sorang mamat ni dok pheewit pheewit saya. hoi dalam campus ni. boleh pulak nak buat macam tu kan. so bila mamat tu lalu sebelah saya, mamat tu naik moto, saya tgk² laaaaaaaaa si nizat rupanya. hahaha. wahh nizat, aku tak sangka kau ade lagi kat bandar setelit ni. aku ingatkan kau dah pindah. huhu. saya pun tersenyum dengan riang sampai nampak gigi flat saya ni.


so saya jalan kaki tadi dengan senyuman. yeahh. kena senyum selalu nolee. muka awak dah lerr poyo. kang tak senyum, orang ckp ape kan. tadi saya tak tahu nape saya jalan kaki happy sangat. bukan sebab perasan sorang² tapi saya rasa sebab saya boleh tersenyum. dan pagi² saya kena ceria. hehehe. so what i learned here is jalan kaki kena senyum hahahahahaha!



awak boleh like dan komen okay =D

No comments:

Post a Comment

BLOG INI ADALAH PERSONAL BLOG NOLEEYANA