Wednesday 18 May 2011

6 : Meditasi Minda Separa Sedar Part 2

Alhamdulillah. Semalam saya cuba buat balik meditasi yang agak lama jugalah saya tinggalkan. Tapi agak susah sikit semalam sebab saya tidur kat rumah kawan. hehe. Tapi saya cuba jugak. Alhamdullillah semuanya berjalan dengan lancar. Pening-pening kat kepala ni dah hilang tanpa menelan panadol. Kalau hari-hari telan panadol takut nanti ada kerosakan dalaman pula kan. Saya kuatkan diri dengan bermeditasi.


Saya cuma buat pernafasan teratur macam yang saya postkan semalam. Sambil-sambil tu saya setkan dalam kepala, "relaks,semuanya akan tenang". dan finanlly saya dapat ketenangan itu. Saya tidur dengan nyenyaknya sampai berdengkur-dengkur hahahahahaha. Kawan saya cakap la. :p

Punya lah tenang sampai saya boleh mengarang sebuah cerpen kat bawah ni hahahaha. Ini hanya percubaan saya dalam bidang penulisan. hehehe. 

Sambil2 menaip ni pun saya cuba biasakan diri saya dengan buat pernafasan teratur. Nanti dah biasa, senang la kerja bermeditasi. InsyaAllah saya akan menjadi seorang manusia yang paling tenang kat dunia ni. Setenang air di lautan. Eh, tapi jangan disangka tidak ada buaya yee hahahaha

I'm dying to balik Sungai Buloh sebab nak ambil buku tu. Saya dah banyak lupa cara-cara meditasi untuk meningkatkan aura diri. Anda percaya tak yang anda ada aura dalaman? Saya percaya ramai yang tidak tahu bagaimana nak naikkan aura-aura ni supaya terpancar semuanya ke luar. Saya pernah cuba sekali. Resultnya? pergghh. Esok saya bangun pagi ada yang tegur, berseri-seri muka baru bangun tidur ni. hahaha. it is true okay.

Tapi dah balik study ni, saya takda masa nak amalkan semua tu. dah la buku pun tertinggal.aduhh. turun seri muka ni balik hahahaha. just kidding. 

Ape yang penting saya nak habaq kat sini ialah percaya lah pada aura dalaman anda. Sebab semua orang ada aura masing2. Cuma ramai yang tak tahu nak keluarkan aura2 tu. heeeeeee.

awak boleh like dan komen okay =D

No comments:

Post a Comment

BLOG INI ADALAH PERSONAL BLOG NOLEEYANA