Monday 4 July 2011

61 : Kiamat kecil

muadzam telah dilanda malapeteka yang maha dasyhat semalam. hah? malapeteka? malapetaka la nolee oiii. hahahaha. teringat masa form 1 dulu. saya sebut malapeteka. habis kena gelak satu class haha.

semalam, bersamaan 4 july 2011, muadzam telah dilanda kiamat kecil. what? kiamat kecil? how come? saya yang gelar kejadian semalam kiamat kecil. untuk pertama kalinya sepanjang 2 tahun saya berada di muadzam ni, semalam muadzam dilanda hujan yang maha lebat, disertai kilat yang bersaing untuk menunjukkan siapa yang lagi kuat dan juga puting beliung yang teramat dasyhat. seriously

masa tu saya dekat foodcourt, tengah tunggu makanan. memang masa tu macam ada ciri² nak hujan lebat. dengan kilatnya dan guruh. huhu cuak gila. tiba², masa saya tengah borak² dengan kawan saya, kak ida, saya dengar ramai gila orang menjerit. saya pun toleh. ya Allah. pinggan, cawan, plastik dan semua yang boleh terbang habis melayang-layang. saya boleh nampak air hujan tu macam berpusing dibawa puting beliung yang amat kuat. Allah saja yang tahu perasaan saya masa tu. first time saya tengok live depan mata.

dalam hati, dah macam² fikir dah. eh nak kiamat ke? seriously. saat tu sangat² menakutkan. nasib baik ade kak ida. so, ada juga peneman saya. masa tu semua yang ada kat foodcourt tergamam. sampai kedai² kat sana terpaksa ditutup. kedai paling teruk kena ialah kedai yang paling hujung sekali. memang habis tercabut semua papan tanda kat kedai tu.

di sebalik manusia, ada lah seekor kucing ni. dah la comel. haha. kucing ni pun cuak gila. berlari sorok bawah meja. olololo, cian dia. takde geng kucing jugak untuk bersama-sama.

masa saya dok dalam ketakutan tu, tiba² saya teringat alamakkkkk tingkap bilik tak tutup!!!!!! habis lah bilik aku. memang habis. haha saya balik je rumah, saya tengok siling rumah saya terbukak sikit. mak ii kuat gila angin ni. buka pintu bilik, waaahhh my room. habis basah!!! selimut semua basah. nasib baik selimut tu atas bantal, so, bantal saya kering. adehhh. tido semalam berselimutkan tuala yang kering + kain batik. hahahaha.

bangun pagi nak pergi class ni, ya Allah, banyaknya pokok tumbang. huuu ngeri la tengok. memang saya akan kenang kejadian yang maha dasyhat ni sampai bila². kalau handphone saya ni boleh rakam, memang saya dah rakam saat tu. upload dalam youtube.


awak boleh like dan komen okay =D

1 comment:

BLOG INI ADALAH PERSONAL BLOG NOLEEYANA