Sunday 26 June 2011

38 : haishh macam2 hal

saya pun tak tahu nak cakap macam mane lagi dah. sebab benda dah slalu sangat berlaku dalam kehidupan saya. 

kenapa dan mengapa kita perlu percaya kat bomoh???????

tak semua bomoh jahat but, most of them jahat. sebab mereka akan ckp semua org yg dtg 'berubat' kat mereka sume kena bomoh dgn org lain. sbb nye klu mereka kata TAK, maka tak dapat la ongkos nya kan.

saya pun kena jgk. tunang saya difitnah oleh bomoh2 sial yg ckp dia jampi saya. what the heck? for what? klu fikir logik akal la. baik dia bomoh pempuan yg cantik2 dan anak dato. confirm2 lepas kawen je terus dapat kete sebijik, rumah sebijik dan dapat keje lagi dgn dato tu. ni saya? takde ape pun. tak cantik. tak kaya. 

hari tu saya tak puas hati betul ni, bengang tau orang dok fitnah tunang saya. then pergi sebarkan cerita pulak tu adehhh. habis busuk nama dia. saya pergi jumpa ustaz. saya bawak tunang saya sekali.

ustaz tu gelak gila babi. dia ckp klu saya betul2 kena bomoh dgn tunang saya, saya mesti dah cuak gila nak datang jumpa dia. badan saya akan menggeletar. ye la sebab nak pergi jumpa utk buang jampi2 ni. mesti sape yg betul2 ade rasa cuak kn. tapi bkn kita yg cuak sbnrnya, tapi benda halus tu yg takut.

dan skrg cerita yg sama kena kat kwn saya. dia difitnah bomoh laki org. what the fuck la. wa klu bab2 bomoh ni mmg wa hangin satu bdn. sedap2 je nak fitnah org. ade plak tu org2 yg tak berapa nk pandai percaya kat bomoh. haishhh. teruk2 wa pun, wa masih ade lagi kepercayaan kat Allah. ape2 mintak tlg Allah. doa banyak2. bkn guna bomoh. mmg la lu menang beb kat dunia ni. akhirat? blm smpai akhirat, kat dunia ni lg hati lu tak tenang.

utk ape la kwn wa nak bomoh laki lu. dah lah kurang hensem, tak de duit. ape yg laki lu ade? kote? adehhh. sorry for being so rude. but i really can't stand with bomoh yg fitnah2 ni. padahal laki lu yg terhegeh2 nak kat kwn wa. sanggup dtg jauh2. kwn wa dah tggal laki lu dah. dah tak nk tgk muka dia dah. laki lu dok merayu2. bg ayat2 jiwang. hey wa baca pun wa boleh sangkut la. last2 lu nk tambat hati laki lu balik, lu jumpe bomoh. bomoh sial tu boleh plak fitnah kwn wa bomoh laki lu. ye la nnti lu tak byr dia la kan.

Ya Allah, kau berikan lah petunjuk kepada mereka ya Allah.amin...



awak boleh like dan komen okay =D

No comments:

Post a Comment

BLOG INI ADALAH PERSONAL BLOG NOLEEYANA